Tr İstanbul Ankara Pzt - Cmt 9:00-18:30 +90-212-483-26-11 +90-553-238-03-35 Pzt - Cmt 9:00-18:30 +90-212-483-26-11
#165
TÜV İndeksi
ISO 20022
Standartlar
İLETİŞİM
BORADEN Hizmetlerimiz Yeminli Mali Müşavirlik

Yeminli Mali Müşavirlik

Hizmetlerimiz

Muhasebe organizasyonu ve denetimi; firma muhasebesinin, öncelikle kendi ortak ve yöneticilerine güncel ve doğru raporlar üretecek düzeye getirilmesi, banka ve finans çevrelerine kabul gören mali tabloların sunulması ve bu süreçte gerekli yasal kontrollerin yapılarak mevcut risklerin minimize edilmesi önceliğimizdir.

[tag][tab=Tam Tasdik]
Denetimlerde yapılan tespitler şirketinize değer katıyor.

Tam tasdik denetimleri 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu ve Maliye Bakanlığı'nın tebliğ bazında yaptığı düzenlemeler kapsamında 1995 yılında uygulanmaya başlanmıştır. Yeminli mali müşavirler tarafından yapılan tam tasdik incelemeleriyle; şirketlerin hesapları ve mali tabloları kontrol edilerek, vergisel açıdan doğruluk ve uygunluk denetimi yapılmaktadır. Öte yandan tam tasdik denetimi yaptıran şirketler açısından, devletin denetim alanındaki yükünün hafifletilmesi amaçlanmıştır. Yeminli mali müşavirler yaptıkları tam tasdik denetimi ve düzenledikleri tam tasdik raporuyla şirketlerin kurumlar vergisi beyannamelerinin mevzuata uygunluğu konusunda devlete güvence vermektedir.

Tam tasdik hizmetlerimiz kapsamında, şirketlerde ortaya çıkması muhtemel vergisel risklerin önceden tespit edilmesini ve Maliye Bakanlığı tarafından yapılabilecek bir denetimden önce, söz konusu risklerin ortadan kaldırılmasını amaçlamaktayız. Bunun yanı sıra denetimler esnasında şirketlerin vergisel avantaj sağlayabileceği durumları da tespit ederek, bu olanakları şirket yöneticilerinin bilgilerine sunmaktayız.

Bu kapsamda sunduğumuz hizmetleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

· Geçici vergi dönemlerinde ve yıl sonunda (yılda üç veya dört defa) denetim ekiplerimizle şirketinizde fiili denetimler yapılması,
· Denetim sonuçlarının şirket yönetimine raporlanması,
· Geçici vergi ve kurumlar vergisi beyannamelerinde yer alacak vergi matrahının hesaplanması,
· Tam tasdik raporunun düzenlenerek vergi dairesine teslim edilmesi,
· Tam tasdikle ilgili konularda vergisel danışmanlık hizmeti verilmesi.[/tab]

[tab=İade]
Esas amacımız müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru olarak belirleyip, tabi olduğu vergi kanunlarına göre güncel vergi mevzuatına uygun şekilde vergi planlaması yaparak vergi optimizasyonuna uygun çözümler üreterek etkinlik sağlamaktır.

[b]Kdv İadesi[/b]

· İhracat istisnası KDV iadesi 
· İhraç kaydıyla yapılan teslimlere ilişkin KDV İadesi 
· Uluslararası taşımacılık istinasına ilişkin KDV İadesi 
· İndirimli orana tabi işlemlerin KDV İadesi 
· Kısmi Tevkifata tabi işlemlerin KDV İadesi 
· Özel Tüketim Vergisi İadesi
· Özel İletişim Vergisi İadesi

[b]Geçici Vergiden Doğan İadeler[/b]

Geçici vergilendirme dönemi içinde elde edilen gelir üzerinden kesinti yoluyla ödenmiş vergiler varsa bu vergilerin, o dönem için hesaplanan geçici vergi tutarlarından mahsubu mümkündür. Ödenen geçici vergi tutarının, geçici verginin ilgili olduğu döneme ilişkin olarak verilen beyanname üzerinden hesaplanan gelir veya kurumlar vergisinden fazla olması halinde, mahsup edilemeyen tutar mükellefin diğer vergi borçlarına mahsup edilebilir.
Geçici verginin gerek mahsuben gerekse nakden iadesinde herhangi bir tutar sınırlaması olmayıp, geçici verginin ödenmiş olması yeterlidir. Geçici vergiye ilişkin iade taleplerinde teminat ve inceleme raporu aranmaz.
BORADEN olarak, geçici vergiden doğan iadenin talebine ilişkin gerekli başvuru ve bilgi girişlerinin sağlanması için hazırlanmasında tüm çerçeveyi oluşturmaktadır.

[b]Gelir / Kurumlar Vergisi İadesi[/b]

Genel olarak vergi doğasının karmaşıklığı, kanunda yapılan hızlı değişiklikler ve vergi otoritelerinin sürekli yeni yorumları dikkate alındığında, özellikle Türkiye’de, şirketler istenmeyen vergi cezalarından ve buna bağlı olarak ortaya çıkan vergisel anlaşmazlıklardan kaçınmak amacıyla vergi dairesine beyan edilen vergi matrahının yasal koşullara uygunluğundan emin olmak isterler. Vergi denetim ve tasdik hizmetlerimiz müşterilerimizin vergi kanunları ile uyum konusunda kendilerini güvende hissetmelerini sağlamaktadır.

3568 Sayılı Yeminli Mali Müşavirler Kanunu ve özel vergi düzenlemeleri, şirketlerin hazırlamakla yükümlü oldukları mali tablolarını veya beyannamelerini Yeminli Mali Müşavirlere tasdik ettirmelerini öngörür.

Prensipte, Yeminli Mali Müşavirler tarafından tasdik edilen kayıtlar resmi denetçiler tarafından da denetlenmiş sayılmaktadır. BORADEN olarak, Kurumlar Vergisi ile ilgili denetim ve tasdik hizmetlerimizin kapsamı aşağıdaki gibidir:

· Kurumlar Vergisi Matrahı Denetimi ve Tasdiki (Tam Tasdik): Yatırım İndirimi Tasdiki;
· Sermayenin ödendiğine veya iç kaynaklardan sermaye artışına ilişkin tespit raporu;
· AR-GE harcamaları ile ilgili teşviklere ilişkin tasdik raporları;
· Diğer özel amaçlı tasdik raporları.

[b]Geçici Vergiden Doğan İadeler[/b]

Geçici vergilendirme dönemi içinde elde edilen gelir üzerinden kesinti yoluyla ödenmiş vergiler varsa bu vergilerin, o dönem için hesaplanan geçici vergi tutarlarından mahsubu mümkündür. Ödenen geçici vergi tutarının, geçici verginin ilgili olduğu döneme ilişkin olarak verilen beyanname üzerinden hesaplanan gelir veya kurumlar vergisinden fazla olması halinde, mahsup edilemeyen tutar mükellefin diğer vergi borçlarına mahsup edilebilir.

Geçici verginin gerek mahsuben gerekse nakden iadesinde herhangi bir tutar sınırlaması olmayıp, geçici verginin ödenmiş olması yeterlidir. Geçici vergiye ilişkin iade taleplerinde teminat ve inceleme raporu aranmaz.

BORADEN olarak, geçici vergiden doğan iadenin talebine ilişkin gerekli başvuru ve bilgi girişlerinin sağlanması için hazırlanmasında tüm çerçeveyi oluşturmaktadır.[/tab][/tag]

Paylaşın